Komentarze:
Świt
Tramwaj
Google

Reklama

Sekcja Informacyjna:

Rzeczpospolita Gazeta.pl GazetaPolska niezależna.pl Polityka Onet.pl Wprost Najwyższy Czas Wirtualna Polska.pl Newsweek Nasz Dziennik Salon24 Fronda Interia.pl Angora UważamRze Dziennik.pl Polska Times GazetaPolskaCodziennie.pl NaTemat
Sandra
Zielone mity

Świat polityki widziany przez brudne okno tramwaju.
Blog > Komentarze do wpisu

Odczepcie się wreszcie od krzyża...

Mam dość polityków próbujących na symbolu religijnym bić punkty we własnej grze. Raziła mnie "nocna zmiana" posłów wieszających religijny symbol chrześcijan w sali parlamentarnej na Wiejskiej. Jako osoba niewierząca nie czułem dyskomfortu gdy ów symbol zawisł w miejscu konstytucyjnie areligijnym jednak drażniła mnie próba ubrania symbolu śmierci dobrego człowieka w szaty faryzeuszy i zwykłych politykierów. Przyzwyczaiłem się jednak do jego obecności tym bardziej, że zakurzył się i już nikogo nie drażnił. Znów próbuje się na krzyżu zbić polityczny kapitał. Nie mijają jeszcze 2 lata od wydarzeń pod Pałacem Prezydenckim i żenującej szopki sponsorowanej nam przez wyznawców posmoleńskiej noworeligii oraz gówniarzy, którzy dzięki tym wydarzeniom mają możliwość karierowania w polityce pod przykrywką nowej politycznej jakości. Nie mijają jeszcze 2 lata od żenujących wydarzeń godzących w dobre imię także nas Polaków.

...i znów ktoś próbuje zeszmacić symbol, który na to mimo wszystko nie zasługuje.

W marcu tego roku przy okazji zbliżającej się rocznicy katastrofy prezydenckiego samolotu i po obejrzeniu żenującego filmu Pospieszalskiego „Krzyż” pisałem w "Nie ma Boga pod krzyżem":

"Twórcy filmu czyli Jan Pospieszalski i Ewa Stankiewicz twierdzą :

"...wydarzenia pod krzyżem stanowiły element wojny o kulturę i miejsce krzyża w przestrzeni publicznej, a także były sondowaniem, jak daleko można się posunąć w niszczeniu podstaw naszej cywilizacji" - za niezależna.pl

Twórcy filmu nie mylą się. To było dokładnie to. Cyrk pod pałacem był wojną. Był pokazaniem że symbol śmierci Chrystusa można sprowadzić do poziomu politycznej nagonki i wieszać na jego ramionach szmaty politycznych czczych deklaracji i wrednych kalumnii. Harcerze stawiając krzyż nie spodziewali się że ich spontaniczna akcja dla uczczenia pamięci ofiar katastrofy prezydenckiego samolotu zamieni się w bagno politycznej rywalizacji o władzę. Gdy zrozumieli , że ich szczera do bólu akcja zamienia się w żenujące wydarzenie próbowali sytuację naprawić. Niestety symbol Krzyża przejęła już we władanie inna grupa , której prawdziwość krzyża przeszkadzała. Oni potrzebowali go do swoich niecnych czynów. Rozpoczął się uwłaczający wszelkim świętościom bój. Odarto Krzyż z symbolicznej niewinności. Sprowadzono do poziomu politycznego sztandaru. Koniec spektaklu nadszedł dopiero z chwilą przeniesienia krzyża w miejsce gdzie nabrał ponownie swoich świętych i religijnych cech. "

Czy to się kiedyś w końcu skończy ? Czy tym razem Palikot na fali euforii po mocnym wyniku wyborów nie jest wstanie się powstrzymać od wywoływania kolejnej "krzyżowej" hucpy ? Mam gdzieś czy krzyż wisi w sali plenarnej czy nie. W żaden sposób nie razi moich ateistycznych uczuć. Palikot sieje burzę z krzyżem w sejmie gdy problem z Klerem Katolickim tkwi zupełnie gdzie indziej. Dlatego panie Palikot zajmij się pan lepiej torpedowaniem Kościelnych propozycji jakiś nowych podatków na ich rzecz, zajmij się pan przekonywaniem rządu i sejmu do likwidacji Funduszu Kościelnego , zajmij się pan kontrolą działalności Ojca Inwestora z Torunia i innych możliwości nie opodatkowanej działalności Kleru. Tym się pan zajmij ....

...a od krzyża najzwyczajniej w świecie się pan odczep.






sobota, 22 października 2011, nocri

comments powered by Disqus

Polecane wpisy

TrackBack
TrackBack URL wpisu:
Co jest ważniejsze - krzyż czy praworządność? z Lewy Sierpowy
Politycy prawicy, księża, biskupi i wielu katolików dziwi się, że komukolwiek może przeszkadzać krzyż wiszący w Sejmie. Gromko zapowiadają, że bronić krzyża będą, choćby musieli iść na wojnę, a w jego obronie posuwają się nawet do absurdalnego ... »
Wysłany 2011/10/22 20:23:52
Był sobie Człowiek... z słuchać, a nie tylko słyszeć
Choć bardzo wielu kwestionuje, mimo, że są wzmianki u Herodota czy Flawiusza chodził pewien buntownik , że żył sobie Człowiek o imieniu Jezus po grecku inaczej, po hebrajsku jeszcze inaczej . Ci którzy nie wierzą uważają, że chodzi o Barabasza, ... »
Wysłany 2011/10/25 13:34:56
Komentarze
Gość: , *.aster.pl
2011/10/22 13:59:09
Odpierdol się od sali Sejmowej i zawieś sobie krzyżyk w domu.
-
2011/10/22 15:31:28
Nie ja go zawiesiłem nie mój problem. Zadyma dla politycznych korzyści w publicznym miejscu jakim jest sala sejmowa ? Mój problem i został opisany.
-
2011/10/22 15:38:45
Oj Nocri - miód na moje oczy :)
-
2011/10/22 16:37:43
Jakieś dwa temu moja "ulubiona'(sarkazm) profesora Środa kadziła swemu pupilowi- krzyż to ,krzyż tamto..i mam wrażenie,że sytuacja chwilowo się uspokoiła, a kolejny cyrk odbędzie się już na posiedzeniu..
Głupi nie jest,wiedział szczwany lis jaką histerię wywoła tym zdejmowaniem krzyża.Ciężka kadencja przed nami:(
-
Gość: ikka133, *.dynamic.chello.pl
2011/10/22 17:27:16
Mnie krzyż nie będzie przeszkadzał jak mi go postawią choćby pod samym oknem. Ten w Sejmie i te w urzędach, szkołach i.t.d. Ten w Sejmie jest symbolem władzy krk i dominacji nad państwem, te w szkołach czy urzędach także. Nie bez powodu chrześcijanie zajmując nowe tereny obalali posagi starych bogów i stawiali tam krzyże. Zniszczenie symbolu jest połową sukcesu.
Pomyślności.
-
2011/10/22 19:41:21
Poddajesz się, albo jak marzatela piszesz na zamówienie.
Wszyscy maja gdzieś krzyż.
Natomiast braku kasy w państwie nie zdzierżą.
I temu ma służyć szopka z Palikotem.
-
2011/10/23 10:26:35
@ankhastyl

Wiedział dokładnie że robi cyrk

@ikka

Niszczenie symboli miało sens gdy ludzie rozumieli ich znaczenie i traktowali je jako coś wielce ważnego. Dzisiaj najbardziej znanym i szanowanym symbolem jest znaczek Coca-Coli. Walenie w symbol krzyża nie przyniesie żadnych efektów oprócz zadymy podobnej histerii spod Pałacu.

@speedylelek

Jakbyś swój komentarz ograniczył do 3 zdań bez pierwszego można by Cię traktować poważnie. A tak ... spadaj na drzewo.
-
2011/10/23 12:22:28
Nie lubię takiego słownictwa. Dość jest chamstwa na ulicy, żeby mieć nadzieję na kulturę w cyberprzestrzeni
-
Gość: Jonelet, *.home.aster.pl
2011/10/23 13:01:18
Krzyż w sejmie to łamanie konstytucji. A to, że to Ciebie to nie obchodzi nie zmienia faktu, iż jest to łamanie prawa.
W Polsce dokonuje się wielu kradzieży. Okradani są Ci zupełnie obcy ludzie też pewnie nie rani twoich ateistycznych uczuć.
Czy w związku z tym zaczniesz krzyczeć do policji "odpierdolcie się od złodziei"? No bo przecież to nie Ciebie okradli i nigdy nie okradną bo żyją w zupełnie innym rejonie Polski?
Co do samego Palikota to jestem usatysfakcjonowany, iż w przeciwieństwie do Sojuszu Lewicy Duszpasterskiej coś robi w tym kierunku.
Oczywiście problem z klerem nie rozwiąże się po zdjęciu krzyża, ale nowi posłowie nie zostali jeszcze zaprzysiężeni nawet. Przed nimi 4 lata pracy. Jeśli Palikot przez ten czas ograniczy się tylko do takich akcji to ciężko go będzie dalej popierać.
Więc zanim osądzisz Palikota poczekaj chociaż do rozpoczęcia kadencji nowego sejmu.

A łamanie prawa jest zawsze łamaniem prawa. Dlatego krzyż powinien zostać przeniesiony do kaplicy sejmowej lub innego godnego miejsca. Nikt go przecież nie chce zniszczyć.

Dlatego jak najbardziej popieram Palikota w tej sprawie. Nie może być tak, że są równi i równiejsi wobec prawa, wobec konstytucji. Polska jest oficjalnie krajem neutralnym światopoglądowo dlatego każde wyznanie, każdy światopogląd muszą być traktowane równo.
Puste ściany sejmu właśnie tę równość gwarantują. Bo te ściany nie są miejscem to manifestowania jakichkolwiek poglądów. Czy to religijnych, czy politycznych.
-
2011/10/23 13:57:03
1. Krzyż nie powinien wisieć w Sejmie na sali obrad ze względu na konstytucyjną zasadę rozdziału kościoła od państwa. Krzyż jest obecny (i to w różnych formach) w kaplicy sejmowej. A "obrońcy" krzyża, czy też raczej grający krzyżem, NIGDY nawet nie próbowali wchodzić na grunt Konstytucji. Bredzą o tradycji i polskości, jakby Chrystus wiedział, co to jest Polska.
2. To że nie powinien wisieć, nie oznacza, że powinniśmy wszczynać o niego wojnę. Jest jawnym łamaniem Konstytucji, lecz jak ma wisieć jako symbol arogancji katolibów, to niech wisi i o tym przypomina. Jest wiele spraw, które nie powinny mieć miejsca, a nie warto o nie toczyć wojen. N.p. Erika Steinbach powinna zostać ostro sprowadzona do parteru przez władze Niemiec, podobnie jak Tadeusz Rydzyk przez władze Polski, ale nikt o takich pasożytów wojny nie będzie wszczynać.
3. W tej sprawie ciężko o dobre rozwiązanie: Referendum w sprawie krzyża nie ma sensu, jest duża przewaga zwolenników jego obecności na sali obrad. Szkoda kasy. Gdy pod oknem w środku nocy hałasuje pijana banda, dzwonię na policję i wracam do łóżka, próbując zasnąć, nie zawracam sobie głowy, co policja z tym fantem zrobi. I tak powinien zrobić Palikot, zgłosić gdzie trzeba naruszenie prawa i zająć się innymi sprawami.
-
2011/10/23 14:04:23
@stefan

...przykro mi jeśli poczułeś się nie komfortowa czytając przekleństwo w tytule i na końcu wpisu. Jeśli zapoznasz się z innymi wpisami raczej tego nie spotkasz ponownie. Miały ukazać moje określone emocje w tej pozornie banalnej sprawie i wywołać również odpowiednie.

@Jonalet

Wbrew pozorom zgadzam się z Twoimi założeniami jednak:

Nie wierzę że Palikot robi to by to zrobić on to tylko po to robi by to robić... zagmatwane ? ...:) ... jak w przysłowiu o króliczku. Dlatego jego działania krytykuję.

Miałem nadzieję że to jednak można w całym wpisie zauważyć...
-
Gość: Jonelet, *.home.aster.pl
2011/10/23 14:39:19
@Nocri Ja rozumiem co masz na myśli, wbrew pozorom to wcale nie jest takie zagmatwane. Sam miałem dużo obaw co do Palikota i prawdę mówiąc mam je nadal.
Ale dla osoby o lewicowych poglądach jest to jedyna opcja, bo SLD dla mnie się samo skreśliło.

Rozumiem też, że można mieć o Palikocie takie zdanie jakie masz Ty. Dla mnie ta nagła zmiana w tak krótkim czasie jest trochę dziwna. Ale zaryzykowałem i postawiłem na niego, bo uważam, że lepsze to niż SLD. Nawiasem mówiąc mam wrażenie, iż oni wychodzili z założenie, że czy się leży, czy się siedzi 13% procent się należy.

Ja w każdym razie na razie jestem usatysfakcjonowany (na razie) działaniem Palikota i czekam jak się sytuacja rozwinie. RP ma dość dobry program, więc liczę, iż nie ograniczą się tylko i wyłącznie do krzyża, bo w przeciwnym wypadku musiałbym zmienić o nich zdanie.

W każdym razie aktualnie czekam na rozwój sytuacji, aby móc ocenić Palikota. Może wyjdzie na Twoje, a może na moje. Ciężko na to pytanie odpowiedzieć, bo po prostu nie mam zielonego pojęcia.

Póki co jestem optymistą, bo dla mnie szklanka jest jednak do połowy pełna. A krzyż w parlamencie jest dla mnie jednak ważną sprawą, ale o tym mówiłem wcześniej więc nie ma co się powtarzać. Krzyż jako taki mi nie przeszkadza, pod warunkiem, że nie jest to przestrzeń publiczna jak szkoły, urzędy czy parlament.
-
2011/10/24 00:02:03
@Jonelet

Szanuję Twój wybór choć nie uważam Palikota za mesjasza lewicy. Nie życzę mu źle bo jeszcze będąc w PO robił sporo dobrego zamieszania w sprawach ważnych. Niestety nie udało mu się przekonać partii rządzącej do koniecznych zmian w gospodarce za co poniekąd mam pretensje do PO. Jednak swój potencjał przeniósł na sprawy według mnie 3 rzędne choć nośne. Może wie co robi ...zobaczymy.

BTW jeśli lewica ma mieć taki styl to ja dziękuję. Wolę tych co pracują u podstaw :) ... na razie takich nie ma ale czekam.

@Woland

Zgadzam się z Tobą.
-
Gość: wat, *.adsl.inetia.pl
2011/11/02 21:09:32
A co to znaczy jesteś niewierzący. Czy byłeś ochrzczony?
-
2011/11/02 21:21:03
Niewierzący ? Osoba niewierząca w Nadistotę - jakaby ona nie była i jak by jej nie nazwać mająca jakikolwiek wpływ na moje życie od powstania do zakończenia.

Ochrzczony ? Oczywiście , jak pewnie 99% niewierzących w tym kraju w którym się znak krzyża robi na czole mimo że jesteś zaledwie kilkumiesięczną istotą.

"bo taka jest nasza tradycja" - sick